onsdag 25. november 2009

Lørdag:
I dag var det dobbelvakt, dette er den siste denne uken og så er det bare i morgen igjenn, er så rart for dagene her nede går så fort. Syns det akkurat var tirsdag, men tiden flyr når man trives og har det bra. Skal ikke klage på det.

Jeg gikk på jobb og gjorde mitt vanlige, skrelle poteter, fikse fisken, lage grønnsaksblandingen og diverse andre småting, og før jeg visste ordet av det var det alt lunsj og etter det gikk tiden kjempe fort, var en del og gjøre, så det er bra! Dersom det skjer noe på formiddagen så er det som regel fra halv tre og ut, det er da det er folk som spiser, men de fleste velger å spise på kvelden ettersom det er det mest vanligste her. Men i dag var det så mye folk da vi skulle stenge så fikk ikke gått fra jobben før klokken var seks, å vi stenger egentlig klokken halv 5! Men var koslig, jeg kunne jo gått hjem, men ble værende og vente på Cesar. Fikk kaffe og sjokoladekake! <3 Mmm... det er koslig, for her nede så koser jeg meg, man går ut og spiser og slikt, å det er ikke noe jeg gjør i Norge for å si det sånn.

I siestaen ble vi sittende på kafeèn Roma som er den som ligger rett ovenfor oss, de er så koslige der og det er alltid masse folk, å mye sladder som er ute å går, noe jeg liker. Jeg er vel som jenter flest der... Hehe! Men tiden gikk litt sakte så vi dro hjem en tur og der var Helga, så var koslig. Fikk slappet av litt. Men tiden gikk fort så da var man plutselig tilbake på jobb igjenn, å på kvelden er det sjeldent tiden står still, da er det som regel alltid noe å gjøre! Å for hver gang så henger jeg mere og mere med, å det er morsomt da! Da klokken nermet seg tolv kom Helga ned, for i dag skulle jeg, Helga, Cesar og Diego ut en liten tur, er koslig. For som regel er det noe vi bare finner ut av i en fei, men i dag hadde jeg til og med tatt med meg «fin» klær, om man kan kalle det for det. Sjefen kjørte oss og vi var på en liten bar, jeg har vært der før, men Helga hadde ikke være der, men trur hun likte seg godt. Ble litt dansing og synging før vi så bevegde oss videre til «stam» stedet, det er der hvor de har tv med El Patios meny! Syns det er litt artig. Å hver gang jeg går hit møter jeg alltid noen av de andre norske. Å i dag var vi mange! Klokken gikk fort så plutselig var det tid for hjemreise, men vil si det var en velykket kveld! Fire timer søvn og så tilbake på jobb, heldigvis drikker ikke jeg så mye så det gikk bare bra.

Søndag!
Dagen i dag, litt trøtt kan man si, men ikke mere enn det! Men skal bli godt å sove nå (snart natta). Men det har vært en fin dag i dag også, var mye som skjedde på jobben og bare kos! Får ikke sagt det nok, men trives så godt! Jeg vil ta med meg jobben tilbake til Norge! Får jeg lov? (A) Men veit ikke hva som skjer i morgen, skulle egentlig være med Cesar til de vi var hos sist å spiste middag, men virket ikke som det blir noe av, men veit ikke.. var noe som var rart i dag! Hmm. Men da jeg kom hjem så fant jeg ut at jeg ikke skulle sove, så jeg og Helga spiste en liten lunsj og dusjet og slikt, da går jo tiden fort. Snakket med mamma, pappa og kjellegutten min også, var så koslig så. Å nå er det bare 7 dager igjenn snart!! Å som jeg gleder meg.

Vi skulle egentlig til en resturang jeg har vært på før men så var den stengt, så vi endte opp på den italienske, men det var veldig koslig.

Nå er jeg trøtt så må hoppe i sengs! :)

Mandag:
I dag hadde jeg fri, men kunne ikke sove så lenge for hadde lovet å bake kake, så jeg baket sjokoladefondant ettersom jeg syns den er så god. Så gikk på butikken og handlet inn, hørte på musikk og bare koset meg. Helga kom hjem fra siestaen og vi alle satt oss ned og spiste litt kake og koset oss. Helga lurte på om jeg ville bli med til jobben, men var litt sent og så var jeg veldig sliten så ble ikke noe av, så jeg la meg litt og sov istedet. Å våknet ikke før det hadde gått tre timer! Men det trengtes, resten av kvelden satt je egentlig bare å surret på dataen og koset meg. Er godt å ha noen dager som dette en gang i blandt også .

Tirsdag:
I dag gikk jeg på jobb, er så godt å komme tilbake i den «hverdagen» igjenn, selv med en dag fri så begynner man å tenke og tiden står ofte still om man ikke har så mye og ta seg til så liker å være på jobb. Men i dag var det veldig rolig, men jeg leste en del bøker som sjefen haddet tatt med, å i morgen skal han ha med en annen bok, en han har fått fra sjefen sin. Kan bli spennende! Ellers i dag tullet de utrolig mye, ble nesten sliten veit du. Det er ikke bra!

Så i siestaen gikk vi til bar Reaul, jeg har lært meg navnet og er stolt av det! Der er det så koslig, føles nesten noen ganger som at jeg er blitt «en del av dem» fordi de er alltid så hyggelig å så er det «når du kommer tilbake da...» det er ikke «kommer du tilbake?» Å så sier de at jeg ville trivdes så godt her og videre og videre, og trives veldig godt her så.. men vanskelig å si hva som kommer til å skje! Men vil derinnitivt komme tilbake på besøk!

Etter siestaen blei den sleipe Cesar med hjem for å snike til seg litt kake! Han er en luring. Er bare glad det var noe igjenn, så jeg ikke hadde blitt stående med skjegget i postkassen, for mine kjære romkamerater liker den veldig godt, så blei til at jeg lagde en til på kvelden, eller sent ettermiddag da. Så skal bli spennende å se hvor lenge den får stå! Hehe. Prøvde meg også på verdens beste som gikk rett i dass etter min mening, så skal lage ny i morgen! :D

Senere på kvelden gikk jeg og Line ut, hun trengte mobilkort så vi gikk på en bensinstasjon, var litt morsomt, fordi de har en maskin som du kun trykker inn beløpet man ønsker og så telefonnummeret det skal inn på, å så får man meld at nå er pengene kommet inn. Så godt, så enkelt! Men kansje lett for at det blir missbrukt.. veit ikke jeg? Videre gikk turen inn til byen, var veldig koslig, for vi fikk snakket og ledd en del. Da vi begynte og bli litt sultne endte vi opp på en bar, den var så søt for alt om var inni var av miniutgave om man kan si det sånn.. Stolene og bordene var mindre enn normalt, trappen opp til andre etasje var kjempe liten og under taket, var bare veldig facinerende!

Ellers var jeg ikke helt i slaget, var sliten etter jobben i dag i hodet, så merket det godt, så ble en tidlig kveld! <3

Onsdag:
Dagen i dag har vært koslig! Enkelt og greit, har kost meg mye. På jobben gjorde vi ikke så mye, vi gjorde det vanelige + at vi lagde noen desserter. Jeg ble blandt annet vist en dessert som er veldig vanelig i Mallorca, som er laget med hvitvin, kanel, sukker og fløte, spesielt men godt!

I siestaen gikk vi på baren Raul i dag også, men i dag så fikk han ene noen norske kroner siden han samler på de, å han ble så glad. Så det var koslig. Etterpå gikk vi til huset, lagde mere kaker og bare slappet av. I dag ble det en sjokoladekake + en ny verdens beste, å jeg ble så fornøyd med den.

Jeg tokk kakene med meg på jobben og serverte de og fikk så mye skryt, de likte verdens beste veldig godt, men ligger kansje i navnet? Det får du avgjøre. For min del er det mange andre som er gode å, men dette vil jeg si er en ganske typisk norsk kake om dagen. Så det måtte de jo bare få smake. Etterpå gikk jeg til kinaresturangen hvor Line, Amanda og Vincen satt og spiste. Tokk en liten vårrull med de før jeg nå sitter her og er på vei til å finne sengen! Er trøtt nå altså! Sliter med en stugg hoste og tett nese om dagen, så håper dette går over når jeg kommer hjem eller at jeg får gått til en lege, men får se.

Gleder meg til i morgen for da får jeg se papirene mine! :D

Nattaklemmer fra meg! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar