lørdag 14. november 2009

51. og 52 dagen!

Nå har jeg slurvet litt altså med skrivingen, men i natt ble ingen natt og dagen før der var en kjedelig dag, men her kommer en oppdatering!

torsdag jobbet jeg enkeltvakt sammen med de andre og det skjedde veldig lite, gjør det om dagen egentlig, minimalt lite! Noen bestillinger men det er da det, jeg og Cesar var i huset til faren til sjefen min igjenn, å det er så stort og ser så fint ut, men har desverre ikke sett så mye inne, siden de er jo aldri hjemme når vi er der, men i dag var vi der for å hente mere åkerhøns, de har nemmelig en stor fryser der og så oppbevarer de litt ting og tang. Så dagen i dag gikk egentlig ikke så fort.



Fikk forresten en meld fra banken min i går «Hei, vi vil gjerne snakke med deg anngående kortbruket ditt, vennligst ring oss». Å jeg frøys helt sammen, hæ, hva har jeg gjort galt nå, ble bare så nærvøs selv om jeg visste det egentlig ikke var noe, men så ringte jeg de da, å det er at de ville sperre kortet mitt siden det er så mye svindel i Såania om dagen, å det er jo kjempefint at de faktisk gjør slikt syns jeg, så ble imponert!

Etter jobben gikk jeg og Cesar å skulle drikke kaffe, men måtte hjem til han først for å hente penger, å det første som møtte meg i døra var en mann som stod og vaksket opp, det var den ene broren, må si han imponerte da! Å så viste han meg rundt, egentlig en fin leilighet og så utrolig ryddelig, å vips så kom vi på ett annet soverom å der lå den andre broren å sov. Det var siesta nå da, han ene broren er også servitør, mens den andre jobbet på ett stort bakeri. Overalt i leiligheten var det fullt med bilder av familien og venner. Det er så viktig for dem, er koslig å se omsorgen de har til hverandre. Etterpå å så satt vi å drakk kaffe, snakket om livet i Spania og om hvordan det er å bo her i forhold til Norge og slikt, var koslig, men når jeg kom hjem var Helga syk stakkars, jeg trydde hun jobbet dobbelt så jeg tok meg god tid siden jeg trudde jeg skulle bli sittende inne på en måte, men så var hun hjemme og syk, huff.. det er ike enkelt! Men resten av kvelden ble veldig rolig, slappet av og koste meg!


Dagen i går, fredag var en blandet dag, jeg startet dagen med å gå ned å kjøpe meg en kaffe før jobb og kose meg litt, men da jeg kom på jobb så fikk jeg plutselig skikkelig hjemmelengsel, sånn som aldri før her nede vil jeg si, ville bare hjem! Savner de så fælt, men heldigvis så ble det bedre, jeg sa det til Cesar da og han var litt god da, han sa «Ja, vil du gå hjem og grine eller skal vi gå å ta en kaffe? Nå er det bare to uker igjenn å så ser du de, å da kan du kose deg så mye du vil og alt blir «bra»!» Han sa det på en veldig morsom måte da, så etter jobb ble det kaffe og is, digger den lille kafeèn på hjørnet. Alt de har der er hjemmelaget og er så godt, super sørvis og hyggelig atmosfære! Me like! Så neste gang skal jeg ha milkshake, allerede «bestilt» hehe. Han som jobber der mest nå er sønnen til sjefen, han er 21 år og utrolig glad hele tiden, alltid ett smil på lur, så det hjelper på humøret på en dårlig dag! Så gikk jeg hjem, snakket litt med Helga, hun er heldigvis blitt bedre da, så Gibralta tur blir det nokk! Så ringte jeg mamma og pappa og snakket med de lenge, nærmere 45 min og kjæresten min da. Er så godt å høre fra de, blir så mye enklere da.

På kvelden på jobb så hadde vi ett «selvskap» det var 20 personer som skulle ha mat, andledninge var ett 50 års lag. Det eneste som var morsomt der egentlig, var peniskaken. Hehe, som de lo da den kom på bordet. Gale damer altså, trudde vi roa oss når vi ble gamle jeg, men er jo helt motsatt! Etter dette synet og bedømme da. Det ble en lang kveld, vi gikk fra jobben klokken ett, men det var fortsatt noen som ble igjenn da, i dag dro jeg og Cesar med ett vennepar av han ut, først til en bar, hvor det var velig koslig, å så hadde en gullfisk i ett stort vinglass med en kran over, så hele tiden randt det litt vann fra kranen som gjorde at glasset ble overfylt og det rant over, var så fint, å inni der svømte gullfisken. :) Etter vi hadde vært her gikk vi videre til den baren jeg har vært på før som jeg har fortalt om, hvor de har en stor skjerm og reklamerer med mat fra El Patio, å det traff jeg Trude, en norsk jente, hun er kjæresten til kjøkkensjefen på La Carbona, vi danset og snakket og hadde det veldig hyggelig, to av trønderne var også der, koslig å se kjente norske fjes!! Men så var planen at vi skulle ut på disco, men denne var blitt stengt, så da gikk Cesar hjem og jeg ble med Trude og kjæresten til jobben, hvor det ble en rolig kveld/morgen, var bare utrolig hyggelig! Så klokken åtte gikk jeg til seng og fikk meg litt søvn, hehe. Man lever bare en gang, gjør man ikke? Det som var så bra med denne kvelden syns jeg, var at ingen ble fulle og ingen krangler og slikt, det var bare kos. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar