onsdag 11. november 2009

50.dagen!

I dag har jeg vært her i 50 dager, så å si på kjøkkenet, å så mye jeg har fått lært og gjort til nå, utrolig spennende! Liker dette altså! Stortvies på kjøkkenet uten tvil! <3

I dag har vært en utrolig koslig dag, for i dag etter jobb gikk jeg, Helga og Cesar til denne lille kafeen på hjørnet og vi spiste is, kake og drakk kaffe, var så hyggelig. Gutten som jobber der, altså sønnen til sjefen er en så blir og koslig kar, å han prater i vei, kan ikke så mye engelsk, men vi får det til på spansk, merker at jeg lærer mere og mere for hver dag som år, å liker det! Syns spansk er blitt spennende igjenn, noe jeg absolutt kunne tenkt meg å lært mere av! Etterpå var planen at jeg og Helga skulle inn til byen, å det gjorde vi og Cesar ble med, han er en så trivlig kar, tar oss med litt rundt og han er veldig flink med å hjelpe oss når vi snakker, han tar seg tid og prøver å forklare om vi ikke forstår noe, eller trenger litt gramatisk hjelp. Vi var å så på sko, klær, smykker, kjoler etc etc. Å både jeg og Helga fikk oss ett skopar hver:D Cesar gikk hjem etter en liten stund for å hvile litt, mens jeg og Helga gikk videre, må si vi har det hyggelig sammen, vi drikker kaffe, småprater og tittet litt.

Da klokken nermet seg ni trakk vi mot jobben min, for i kveld skulle vi spise middag der. Å plutselig så ropte noen "Stine", å jeg kjenner jo ingen der tenkte jeg, men da var sjefen bak oss og ville gå med oss da, han er en god og ålreit kar, så blid og hyggelig. Når vi kom inn måtte vi selvfølgelig vise Cesar hva vi hadde kjøpt da etter at han hadde gått, å det morsomste er at han syns det er litt morsomt å snike rundt i posene våre da, hehe. I dag bestilte vi biff med Cafè de Paris saus, som blir servert med grønnsaker og poteter, vanligvis. Vi får litt ekstra dandert mat da og forett fikk vi også. De er så gode alle sammen. Cafè de Paris er an saus som er laget på kaffe, smør og masse krydderier, en utrolig spennende og mektig smak, jeg syns den er veldig god da! Litt uvant, men vannvittig godt! Da vi var ferdige var vi så mette, men så hadde jeg så lyst på den ene kaken vi har, så vi bestilte en på deling, men trur du neimen meg ikke Cesar kommer med en kake til vi må bare smake!? Joda, ett stort stykke, det ser ut som en Napoleonskake, men det er en kake laget av bytterdeig og formet som Napoleon, men det er en marengs i midten i stedet, smaker som marsmellows! <3 Så godt da, men så mektig. Var så mett og full at vi måtte sitte litt før vi gikk videre. Men var ett fantastisk måltid med god sørvis!




Så i dag, har jeg kost meg max! :D
Å gutten min hjemme ser ut til å være frisk som en fisk i gjenn og ellers har folk det bra etter det jeg veit, så da klager ikke jeg!

1 kommentar:

  1. Slike innlegg liker vi!:))

    Så kult at du vil lære mer spansk.

    SvarSlett