torsdag 15. oktober 2009

30.dagen!

I dag har vært en ganske fin dag, var ikke så mye å gjøre på jobben i dag med gjester så vi har gjort en del andre ting selv! Guttene startet dagen med en "basketballkamp" det gikk ut på å få de tørre brødskalkene oppi søppeldunken, å latterlig nok traff ingen, men det er bra man kan more seg litt på jobb. (Slapp av, det tok ikke helt av.) Etter det hadde de funnet frem en gris, som jeg har hatt bilde av her før, en liten minigris som jeg da skulle få "dele opp", dette var ganske artig, for har aldri gjort noe sånt før! Så lærerikt! Stykkene vi hadde fårr nå la vi en dyp bakk, dette skulle da "ovnsbakes" med olje, rødvin, kraft, salt, pepper + andre krydderier, i ovnen på 200 grader i ca 1 time, så utrolig godt ut! Så neste gang må jeg kansje prøve dette!

Etterpå lagde vi potetformen som er med fløte og purre, før vi så lagde "potetspyd" om man kan kalle det det. Da tar man de tynne potetskivene og bretter de sammen og trer de på ett lite spyd før de friteres. Dette kan da eventuelt brukes som en snakcs eller en liten tapasrett. Blir egentlig litt som potetgull. Etterpå så lagde vi "potetroser" da, dette var utrolig vanskelig, men så utrolig fint, så det skal jeg øve på, å ble en mester i altså! Så lagde sjefen selv noen blomstrer i andre typer frukter, som for eksempel sqarsh. Ser jo ut som ett mesterverk i seg selv, er så utrolig pent! Skulle jo egentlig på trening i dag, men det ble det ikke noe av, kan ikke si at jeg var helt i form, verke i magen eller i hodet! Men gikk hjem og sov litt da, så nå skal jeg ikke klage!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar