fredag 9. oktober 2009

24.dagen!!

I dag er det helligdag for byen Jerez, egentlig ikke helt fått med meg hvorfor. Men i går så forberedte vi så mye av fisk, kjøtt, desserter etc, å jeg trudde det var til i dag, men neo var visst bra fordi vi hadde lyst, for i kveld var det ikke ventet mange folk, men jeg klager ikke! Har ikke noe imot å rense fisk, litt artig faktisk! :)

Så i dag på første vakten så lagde vi mange nye retter, var veldig artig, litt til tapas og ellers litt annet, som fylt svin indrefilet for eksempel, utrolig godt begge deler! I tapas retten var det satt sammen så mange forskjellige smaker at jeg trudde at dette skulle bli rett og slett vondt, var mango, reker, avokado, blåmuggost og eplemost, kort forklat, oppskrift og bilder vil komme snart! Men det var utrolig godt, helt nytt for meg i alle fall! Absolutt å anbefale, men vær forsiktig med blåmuggosten så den ikke "dreper" hele retten.

Siden det var helligdag i dag for Jerez, å ettersom jeg trudde så skulle de "feire/minnes" noe som vi gjør på 17.mai da for eksempel, med masse folk i gatene etc så tok jeg på meg høyhelte sko og slikt da, følte meg som den jåledukka! Å så var det ingen folk som hadde pyntet seg i det hele tatt her, det eneste var bare en haug med mannfolk som satt overalt som skriker og plystrer og slikt! Man kan bli gal av å gå på gaten her altså som kvinne! Hva er greia dems liksom! Hallo ett par høye sko, litt sminke og litt "hud".. Ærsj... er lei disse. Gleder meg til å komme hjem til Norge da altså, hvor mannfolkene har litt mere vett. Hehe!

Men nokk om det, gikk da tilbake på jobben å trudde vi skulle jobbe oss i hjel jeg da, få skikkelig trøkk, men neida, her når det er "helligdager" er jo folk hjemme som regel med familiene sine, de er ikke ute i det hele tatt, gatene er nesten tomme liksom! Men fikk da noen store bestillinger på slutten så tiden gikk da fremmover.

Her er noen bilder fra dagen i dag:



Tapas.





Fylt svin indrefilet.



Breiflabb med ovnsbaktpotet, saus og panert/fritert spinat!

.........siden jeg har så dårlig kamera på mobilen ser det så stusslig ut=/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar