torsdag 24. september 2009

8.dag!

I dag på jobben gjorde jeg noe veldig interesangt og lærerikt, jeg pella reker! Hehe, i to timer! Men det er jo en ting som må gjøres det også, så gikk helt fint. Vi sang litt og tullet, så tiden gikk ganske fort! Å så lærte jeg hvordan man renser blekkspruten da, fy for noe ekkle greier, men den er jo godt på smak da:D

Er litt morsomt for er noen forskjeller man legger veldig merke til her i forhold til Norge, å en ting er: Kjøkkensjefen vår, hver dag i pausen så sovner han av, hodet bare detter frem og han mister røyken, hadde det vært i Norge hadde man fått sparken! Men her er det liksom greit. Å det er ikke en dag uten at dette skjer! Å her bli sjefen nesten skuffet når du ikke skal ut på byen! I Norge om man kommer i "svekket" tilstand, får man høre det! (ikke at jeg har gjort det, men er jo en selvfølge..)

Da jeg var ferdig for dagen skulle jeg gå på jakt etter ny stekepanne, for jeg og Helga skulle lage pannekaker! :D Trudde vi.. jeg gikk og gikk, ned til byen og så til ett senter som ligger i en helt annen retning enn byen og huset, men det var stengt overalt! For det viser seg at det er en slags helligdag her i dag da.. Men jeg fikk trim da, så nå har vi hatt en "oppryddning" i kjøleskapet og skal ikke klage på resultatet altså, det ble ganske så godt! :)

Så vi får krysse fingrene for at til uken så blir det pannekaker i huset! Man savner litt melk i kosten vil jeg påstå, for å drikke melk fra kartong her er ikke like godt, ikke det at jeg drikker så mye i Norge heller, men det er jo en del av matlagingen da! Å det man ikke har, det har man selvfølgelig lyst på, eller hva sier dere? :D

Adios!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar