tirsdag 29. september 2009

13.dagen!

I dag har vært en innholdsrik dag! På jobben fikk vi besøk av 12 nordmenn som hadde bestilt bord, å jeg måtte selvfølgelig gå ut og hilse på de, mente sjefen! Å heldigvis var de veldig hyggelige da og syns det bare var koslig. Det var en mann og en dame som har bosatt seg her nede, som nå hadde besøk av resten av familien. Fikk noen internett sider av henne faktisk, for å kunne lære meg bedre spansk. Om dere skulle være interisert kan dere ta en titt på de. Den ene siden er en internett-skole som starter helt fra bunnen av(hola, adios..), mens den andre er en spansk-engelsk ordbok. Men bortsett fra det så var det en litt vanskelig dag egentlig, han ene servitøren var litt lei i dag syns jeg, han hadde nok en dårlig dag, å det er jo selvfølgelig lov. Var ikke noe direkte mot meg, men han var bare lei å ha med å gjøre inne på kjøkkenet der. Hadde en mening om alt, men da har man fått erfart det også =P

Internett-skolen:
http://www.radiolingua.com (å så velger man coffe break spanish)

Ordboken:
http://www.wordreference.com (så velger man engelsk/spansk)

Man må ha iTunes, men dette kan lastes ned fra deres sider, å det følger i dag med på de fleste dataer:)

Da jeg var ferdig på skolen var det egentlig meningen at jeg skulle melde meg inn på treningstudioet, men det ble ikke noe av ettersom jeg ikke fikk tatt ut penger nede i byen, så gikk hjem og spiste med helga i stedet. Vi lagde en sunn dessert i dag da, kan anbefales! Man tar en lett yogurt (sjekk sukker og kcal nivå, så du ikke blir lurt ;)) og kjørte den i blenderen med en banan, kutter opp frukt og serverer det sammen. Godt og flott!

Etterpå gikk jeg, Amanda og Vincen ut og drakk kaffe, de er veldig koslige, veit jeg har sagt det før, men de er det altså! :) Å så dro jeg og Helga på joggetur, stolt er jeg! Syns vi var flinke! :)

Gleder meg til i morgen, for skal til Sevilla da <3

1 kommentar:

  1. Kjempefine oppskrifter,kansje jeg må ta frem kjøkkenkniven og skjærefjøla,jeg blir jo inspirert av deg.Morsomt.lykke til videre med oppskriftsbloggen.Jeg kommer til å følge med på den,og kansje prøve dem og.KLEMZ

    SvarSlett